Facebook recunoaște că n-are nicio problemă să te spioneze când are ocazia
Încrederea în Facebook a tot scăzut cu fiecare scandal, iar compania continuă pe același fir. Un nou scandal Facebook a explodat, iar reprezentanții companiei nici nu îl regretă.
O investigație realizată de TechCrunch a arătat că, din 2016, compania a plătit utilizatori cu vârste cuprinse între 13 și 35 de ani, cu până la 20 de dolari, pentru instala, fie pe iOS, fie pe Android, Facebook Research. Aceasta din urmă este o aplicație care colectează date despre utilizatori și le trimite înapoi către Facebook.
Gigantul de social media a căutat să își țină implicarea cât mai ascunsă. Astfel, a folosit servicii de testare, precum Applause, BetaBound și uTest, pentru a recruta participanți dornici să instaleze aplicația. Intermediarii nu dezvăluiau imediat implicarea companiei – făceau asta abia în momentul în care utilizatorii începeau procesul de înregistrare. Și deși aceștia primeau instrucțiuni clare, aplicația nu menționa exact ce date are permisiunea să colecteze.
Cu toate că rețeaua socială a fost prins că spiona telefoanele tinerilor cu scuza că cercetau piața, compania nu se rușinează de acest lucru. O declarație puublicată de Business Insider, realizată de vice-președintele Facebook de producție, inginerie și securitate Pedro Canahuati a explicat că motivul pentru care publicul a aflat de cercetare este competiția dintre gigantul tehnologic și Apple.
Mai mult, Canahuati a luat apărarea cercetării, spunând că singura problemă vine din felul în care mass-media a portretizat tehnicile lor de studiu. „Acesta este un program de cercetare a pieței care ne ajută să înțelegem comportamentul consumatorilor și trendurile pentru a putea realiza produse mobile mai bune”, a zis Canahuati. „TechCrunch a sugerat că am ascuns faptul că ar fi făcut de Facebook – nu am făcut-o. Oamenii au participat la acest program în deplină cunoștință că Facebook sponsoriza cercetarea, și au fost plătiți pentru asta. Puteau alege să iasă oricând”.
Canahuati nu este singurul care a luat apărarea companiei. COO-ul Sheryl Sandberg a făcut același lucru la postul CNBC. Chiar și așa, credibilitatea gigantului a fost pătată deja de prea multe ori, ceea ce face ca eforturile de spălare a reputației Facebook cu atât mai dificile.